środa, 9 listopada 2016

Zupa z dyni

I WRESZCIE NADSZEDŁ CZAS NA ZUPĘ Z DYNI...

Zupa z dyni, jak się okazuje, może być przygotowana na wiele sposobów. Tego roku był mój debiut w tym kierunku. Pomimo, że mój mąż zawsze narzekał, że nie lubi tej zupy to postanowiłam spróbować. Zupa, którą wspominał z dzieciństwa była słodka, moja nie...

Około 2 kg dyni (w kostkę), 4 ziemniaki (obrać i w kostkę), dwie marchewki (obrać i w kostkę), dwie cebule  (w kostkę) ugotować w wodzie lekko osolonej z dodatkiem pieprzu. Ilość warzyw można oczywiście modyfikować według uznania. Pod koniec gotowania dodać kostkę rosołową WINIARY (lub dwie w zależności od ilości zupy). Gęstość zupy zależy od ilości dodanej wody - według uznania. Ja daję tylko tyle wody, żeby zakryć warzywa. Zmiksować ugotowane warzywa, doprawić do smaku solą , pieprzem i majerankiem (ja lubię dużo majeranku). Zupa/krem naprawdę pyszna.

1 komentarz:

  1. Niektórzy dodają jeszcze imbiru, jednak mojej rodzinie nie przypadło to do gustu.

    OdpowiedzUsuń